Marie-Madelen Bekken -

hits

WHERE DID YOU GO? I WANT YOU BACK!

  • 16.04.2015, 14:59

Noen ganger trenger man det lille ekstra for å komme seg igjennom noe som tærer ekstremt på det indre. Det psykiske som får deg til å ville holde ut, men også får deg til å ville gi opp. Da trenger vi noe som kan sette i gang systemet og gi en real MOTIVASJONS-BOOST! 

Jeg ser på det, som en ganske enkel "greie". Jobber du hardt for noe og ser resultater, går det bare oppover. Jobber du hardt for noe, men ikke ser hvor langt du har kommet, nei da står det stille og kan føles som det går det nedover. 

Etter å ha fulgt et strengt program i åtte uker, med trening fem ganger i uken - ser jeg at motivasjonen min øke og jeg er mer inspirert enn noen gang. Jeg ser hvor langt jeg har kommet og hvilken forskjell det er på både på utseende på kroppen, men også hvordan den fungerer. Jeg sover bedre enn noen gang OG jeg slapper av når jeg skal. Overskuddet mitt er høyere enn noen gang, og humøret mitt er utrolig mye mer stabilt! Sukkersuget jeg hadde før er borte og lysten på livet er høyere enn noen gang. 

MEN HVA MED MOTIVASJON? 

Det å holde motivasjonen på topp har for min del vært veldig enkelt. Og her er MINE TIPS til dere! 

1. FØR OG ETTER BILDER
For å kunne se hva du faktisk har oppnådd er det viktig å fremstille det visuelt. Ved å se tilbake på bildene, se resultatene og det du har oppnådd gjør at ihvertfall jeg blir ekstremt motivert og stolt. Jeg blir inspirert til å bli enda bedre og jeg vil jobbe enda hardere for å nå de målene jeg har satt meg!

2. VEKTA KAN BLI DIN VERSTE FIENDE
For gudsskyld. Slutt å se på vekta hver gang du har spist en rosin. Jeg merker at mange sjekker vekten fra dag til dag, time til time for å se hvor mye de har lagt på seg etter å ha spist et måltid. Dette er ikke et sunt forhold til trening! Om du ønsker å oppnå noe, kan du sjekke deg en gang i uken, tidlig på morningen før frokost- og uten klær.

3. MUSIKK 
Når jeg løper eller trener er musikk noe av det viktigste for at jeg skal klare å holde ut iløpet av en treningsrunde. Suger musikken blir jeg umotivert og sliten! Finn det DU liker og kos deg!

4. TRENINGSTØY
Selvom det er litt overfladisk, så har faktisk treningstøy mye å si. Slik som med vanlige klær vil man selvfølgelig ha på seg noe som er komfortabelt, det gjelder også på trening! Fresh opp med flotte farger som får deg til å smile!



5. FINN INSPIRASJON I ANDRE

Om du er som meg, lar du andre inspirere og motivere deg. Selv følger jeg hundrevis av jenter på instagram som gir meg lyst til å trene enda litt hardere! Kanskje det høres rart ut? For meg er det helt naturlig. Dersom jeg ser en annen med en helt nydelig kropp motiverer det meg enormt! Om det gir deg den motsatte effekten, så hold deg langt unna og dropp sosiale medier. 

6. FÅ MED DEG EN GOD VENN - TRENINGSPARTNER
Utrolig mye koseligere enn å traske rundt alene, må jeg innrømme. Jeg er så heldig at jeg har vennninner og en fantastisk kjæreste som deler samme interesse som meg. Få med deg en som du motiverer og en som motiverer deg. Push hverandre og hjelp til! Dette er noe som har hjulpet meg igjennom veldig mange økter! 

7. TRENINGS-OPPLEGG
Før dro jeg på trening uten å vite hva jeg skulle gjøre. På denne måten ble treningen lite effektiv og motivasjonen ble sank iløpet av økten. Etter å ha fått et opplegg som forteller meg hva jeg skal trene og hvilke øvelser som skal gjøres, har det gjort at treningen har blitt mer morsom og spennende! JEG ELSKER å følge et opplegg - et opplegg som gir meg mulighet til å trene hvor mye jeg ønsker og trene hele kroppen<3 

Dagbøker kan også være lurt her. Skriv ned hvor mye du starter med og hvor mange repetisjoner du tar for hver gang og se hvor mye du øker med litt trening! 

8. DRA PÅ GRUPPETIMER
Om du ønsker noe annet enn å løfte vekter, er gruppetimer en utrolig fin erstattning! Det gjør det litt ekstra morsomt - og her kan du til og med skaffe nye bekjentskap og venner. 

9. UTETRENING
Jeg vet om fler som rett og slett hater mølla, fordi alt de tenker på er tiden. Bruk den vakre naturen til meditasjon og trening. Jogg i skog og mark! KOS DEG i det flotte været<3 




OG TIL SLUTT 

10. HA DET GØY OG VARIER TRENINGEN
 

10 Kommentarer

Kaisa Elise

16.04.2015 kl. 15:13
Flott innlegg !

Thao

16.04.2015 kl. 15:17
Mange gode tips. Du ser så flott ut :)

Lureline

16.04.2015 kl. 16:25
Så flink du er! Er du singel? I så fall hadde du nok syntes det var gøy med Tinder! Du hadde dratt likes!:-)

Marielle Kristine Eliassen

16.04.2015 kl. 17:09
Blir stolt over meg selv om jeg klarer å gå på tur enten èn gang i uken eller annenhver uke. Prøver å gå på tur når været tillater det, egentlig :D

Marie-Madelen Bekken

16.04.2015 kl. 17:10
Marielle Kristine Eliassen: Jaaaa, frisk luft er det beste du får <3

linneagrorud

16.04.2015 kl. 17:22
Så bra innlegg! :-) Anbefaler du å ta "før/etter" bildene på morgenen eller kvelden? Så langt har jeg tatt på kvelden, så blir litt dumt å ta de på morgenen nå kanskje .. ?

Marie-Madelen Bekken

16.04.2015 kl. 17:24
linneagrorud: Jeg gjør alt på morningen, før jeg spiser og drikker :) Du må gjerne ta alt på morningen fra nå av om du skal fortsette å ta bilder:)

linneagrorud

16.04.2015 kl. 17:29
Okei, tusen takk for svar! :-)

Haley

16.04.2015 kl. 19:03
Tusen takk for så mange flotte tips! Dette trengte jeg i dag.. :)

anita4843@gmaul.com

16.04.2015 kl. 19:12
Flotte tips😀inspirerende😀

Skriv en ny kommentar

Om meg

Marie-Madelen Bekken

Mitt navn er Marie-Madelen Bekken (22), og dette er min blogg. Jeg er opptatt av mote, interiør, reise, trening, venner og familie. Bloggen inneholder glimt fra min hverdag, og ting jeg interesserer meg for. Takk for at du titter innom! Kontakt: mariebekken@outlook.com

Søk i bloggen

Kategorier



Arkiv




Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no