FOOD PREP

  • 18.09.2017 kl. 17:00


Det er så deilig å starte mandagen på denne måten. Jeg har virkelig savnet å ha noe å gå til. 

 

Selv om det ikke er veldig spennende mat, merker jeg at jeg gleder meg. Ny uke betyr nye mål. Jeg har endelig tatt ut kalkunen fra ovnen, risen er kokt og grønnsakene er bakt. Fra og med i dag skal jeg følge diettplanen (som jeg nevnte her) fra start til slutt.

Jeg har til og med klart å starte dagen med en skikkelig treningsøkt og det er noe jeg virkelig har savnet. Jeg føler endelig motivasjonen er på topp igjen og jeg gleder meg sinnsykt til å se resultater. Og ikke minst, vise resultatene frem til dere!
 

Ønsker dere en fin mandag videre<3
 

A NEW WAY TO LIVE MY LIFE

  • 07.09.2017 kl. 19:19

I have done this before and i am doing this again. 

Jeg vet, jeg vet. Diett. Ingen måte å leve på. Det er jeg helt enig i, men om det er det som skal til, så er det verdt det.  

Processed with VSCO with b5 preset

Processed with VSCO with a6 preset

 

−  STRONG IS THE NEW SKINNY  −

 

Processed with VSCO with b5 preset

 

I flere måneder, kanskje nærmere ett år har jeg vært lite opptatt av kroppen min og har mistet fokuset på treningen. Dette på grunn av en hektisk og slitsom hverdag. Jeg har bare ikke hatt motivasjon eller energi til å komme meg på treningssenteret. For all del, det har vært godt for meg å stå på og fokusere på jobb, men i sommer skjedde det noe. Jeg følte meg ikke bra. Jeg følte meg rett og slett ikke komfortabel i eget skinn. Kroppen min passet meg ikke lengre og jeg følte meg ikke vel. 

Jeg har alltid vært en aktiv jente som har elsket å trene. Jeg har danset i mange år, og da det tok slutt fant jeg terapi i løping. Jeg elsker egentlig å løpe, jeg har bare glemt det på veien. 

 

Processed with VSCO with a5 preset

Processed with VSCO with a6 preset

 

For hvem vil vel ikke føle seg vel i sin egen kropp?

 

Jeg sier ikke at jeg ikke liker meg sånn som jeg er nå, men jeg har et ønske om å bli en enda bedre versjon av meg selv. Så jeg har bestemt meg for å kjøre løpet fullt ut. For dere som har lest bloggen min tidligere vet at jeg en gang gikk på et ti ukers opplegg med både mat(kosthold) og et treningsopplegg som tillater meg å gå ned på en sunn og fin måte. Med mye mat og mye trening, er jeg fast bestemt på å gjennomføre de ti ukene, enda en gang. Selv om jeg elsker mat, elsker jeg meg selv mer og er nødt til å gjøre det som skal til. Dette blir ikke en ti-ukers diett plan for å gå ned litt, dette blir en livsstilsendring med et lite dytt i rompa. 

 

Hva er det som motiverer dere på treningsfronten?

MINE RESULTATER - DINE SVAR

  • 21.10.2015 kl. 13:49

Okeeey, nu kjør vi! 

Dette er et innlegg jeg vet at veldig mange har ventet på. Jeg får stadig spørsmål om både det ene og det andre, så nå, en gang for alle skal jeg besvare alt av spørsmål om hvordan det var å gå på programmet Feminin Fysikk.

I 10 uker skal du dedikere deg til dette programmet som inneholder et treningsopplegg, enten du ønsker å trene tre ganger eller fem ganger i uken. Ved siden av treningsplanen får du også en kostholdsplan hvor det er lagt opp kcal inntak, carbs, fett og proteiner slik at man har oversikt. Dette programmet er ment for å være et opplegg hvor hver og en tar ansvar for egen trening.

"Hvorfor begynte jeg på Feminin fysikk?"

Jeg skal være helt ærlig å si at jeg aldri har følt meg spesielt tjukk. Jeg har alltid vært veldig glad i å trene og har vel egentlig alltid trent, problemet var kostholdet. Jeg vet ikke om dere har merket det, men da jeg gikk inn i et forhold og alt føltes trygt, kom kjærlighetskiloene. I en periode veide jeg 64 kg og nei, det er ikke mye, men jeg hadde "forfalt" og godismagen ble ikke akkuratt mindre. 

I den perioden følte jeg meg stygg. Rett og slett helt jævlig. Jeg hadde latt meg selv forfalle og det var noe jeg ønsket å gjøre med. Pluss, jeg ønsket en utfordring jeg visste kom til å bli tøff, men som viste resultater både psykisk og fysisk. 

Som dere vet, var dette en utfordring av Ronny Skoglund hvor han ønsket at jeg, som ikke var overvektig, skulle vise at man kunne få gode resultater ved å følge planen 100%. Det var enkelt for meg å følge den, fordi jeg hadde ukelig oppdateringer med bilder, vekt og mål som skulle sendes til Ronny. 

ETTER 3 UKER - 

"Hvordan er kostholdsplanen?"

Jeg har ikke lov til å uttalle meg om hva slags mat dere hadde blitt nødt til å spise, men det jeg kan si er at det er fem måltider om dagen og ca 1200 kcal i starten. Fordi man skal ned i fettprosent, blir altså kcal inntaket lavere, uke til uke. Det er ikke super god mat, men om man vil får man det til! 

"Hvor mange ganger må man trene?"

Det som er så fint med med "Feminin fysikk" er at man velger selv hvor mange dager i uken man ønsker å trene og fremdeles får trent hele kroppen. Minimum er tre dager i uken med styrke og helst cardio. Selv, trente jeg fem dager i uken + cardio, noen dager hadde jeg også 30 minutter morgen cardio før frokost og styrke etter noen måltider. Jeg hadde mye tid siden jeg hverken gikk på skole eller hadde noe jobb. 

"Hvor mye koster det?"

Programmet i seg selv koster 2500,- kroner hvor både kostholdsplanen og treningsopplegget er inkludert. Ved siden av må man kjøpe proteinpulver og mat. Om man er heldig å bor i nærheten av Sverige, er ikke maten i seg selv så veldig dyr! Koster uansett ikke all verdens penger, men man skal spise ganske mye kjøtt, noe som fort kan koste mye. I tillegg til dette, tok jeg både pre-work out eller ripped hardcore og xtend som er aminosyrer. Dette er jo selvsagt frivillig. 

"Hvordan var resultatene?"

Jeg startet på vekta med 63 kilo, men gikk ned hele 7 kilo og 52,5 cm mindre omkrets på kroppen! Jeg følte meg mer sunn, mer ren og kroppen min ble helt anneledes. Jeg ble mer muskeløs og strammere! 


 

Det er hardt. Det er faktisk bein hardt, men man ser også store resultater. Det fungerte for meg og det kommer til å fungere for deg! Om du ønsker et slikt opplegg, kan du sende Ronny en mail; ronny@fitnessolutions.no

 

 

HAPPY COLOUR

  • 30.04.2015 kl. 13:49

God morgen, flottee dere<3
... Ja, eller morgen og morgen! Jeg har allerede vært på treningssenteret en gang i dag, for å fullføre den aller siste morgencardio på treningsopplegget og har igjen er liten treningsøkt før jeg kan si at jeg er hundreprosent ferdig med treningsopplegget "Feminin Fysikk".  





I kveld skal Anders, Ingebjørg (en god venninne ) og jeg en tur til Drammen for å feire bursdagen til ett vennepar- og som jeg gleder meg!! Tror det blir utrolig koselig. Hva er deres planer natt til 1.mai? 

Før og i mellom trening bruker jeg disse to superproduktene som gir meg himla mye energi og overskudd til å overleve de verste og tyngste øktene.

Xtend, som rett og slett er Aminosyrer og binder proteiner og Pre-workout er noe jeg tar en halvtime FØR trening for å få opp blodsukkeret, og tro meg når jeg sier det, det funker! Tenker å fortelle dere mer om dette senere, men om dere har noen spørsmål om trening, kosthold eller disse produktene så er det bare å spørre<3 

FOKUS

  • 27.04.2015 kl. 16:23

Fytikataa!!! For en superstart på uken og ikke minst dagen! Nå er jeg faktisk inn i uke 10 på opplegget "Feminin fysikk", noe som vil si at jeg er ferdig på lørdag. Herregud så fort det har gått. Jeg skal ikke si at det ikke har vært hardt, for det har det, men det har vært utrolig morsomt og motiverende å se forskjellen på kroppen. 

Nå er det faktisk siste innspurt og fullt fokus. Det vil si at morgencardio, styrketrening og cardio etter styrke inngår. En stolt jente i dag som har løpt over en mil og trent hardt nok til å ha forbrent litt over 1000kcal<3 Jeg kommer til å fortelle dere om opplegget og min mening rundt det når jeg er helt ferdig, men om dere lurer på noe spesielt, så er det bare å spørre! 

Har dere prøvd noe lignende før? 

"selvopptatt, utseendefiksert og oppmerksomhetssyk"

  • 18.04.2015 kl. 15:40

Skal du få lov til å tro! 

Jeg er stolt. Stolt av hvor langt jeg har kommet, hvor hardt jeg har jobbet og selvfølgelig stolt over hvor ekstrem viljestyrke jeg har hatt igjennom alle ukene. Jeg har gått inn i hver eneste uke med et smil. En motivasjon, klar for å kjøre på! Gjøre det beste jeg kan for meg selv og kun meg selv! 

 

WHERE DID YOU GO? I WANT YOU BACK!

  • 16.04.2015 kl. 14:59

Noen ganger trenger man det lille ekstra for å komme seg igjennom noe som tærer ekstremt på det indre. Det psykiske som får deg til å ville holde ut, men også får deg til å ville gi opp. Da trenger vi noe som kan sette i gang systemet og gi en real MOTIVASJONS-BOOST! 

Jeg ser på det, som en ganske enkel "greie". Jobber du hardt for noe og ser resultater, går det bare oppover. Jobber du hardt for noe, men ikke ser hvor langt du har kommet, nei da står det stille og kan føles som det går det nedover. 

Etter å ha fulgt et strengt program i åtte uker, med trening fem ganger i uken - ser jeg at motivasjonen min øke og jeg er mer inspirert enn noen gang. Jeg ser hvor langt jeg har kommet og hvilken forskjell det er på både på utseende på kroppen, men også hvordan den fungerer. Jeg sover bedre enn noen gang OG jeg slapper av når jeg skal. Overskuddet mitt er høyere enn noen gang, og humøret mitt er utrolig mye mer stabilt! Sukkersuget jeg hadde før er borte og lysten på livet er høyere enn noen gang. 

MEN HVA MED MOTIVASJON? 

Det å holde motivasjonen på topp har for min del vært veldig enkelt. Og her er MINE TIPS til dere! 

1. FØR OG ETTER BILDER
For å kunne se hva du faktisk har oppnådd er det viktig å fremstille det visuelt. Ved å se tilbake på bildene, se resultatene og det du har oppnådd gjør at ihvertfall jeg blir ekstremt motivert og stolt. Jeg blir inspirert til å bli enda bedre og jeg vil jobbe enda hardere for å nå de målene jeg har satt meg!

2. VEKTA KAN BLI DIN VERSTE FIENDE
For gudsskyld. Slutt å se på vekta hver gang du har spist en rosin. Jeg merker at mange sjekker vekten fra dag til dag, time til time for å se hvor mye de har lagt på seg etter å ha spist et måltid. Dette er ikke et sunt forhold til trening! Om du ønsker å oppnå noe, kan du sjekke deg en gang i uken, tidlig på morningen før frokost- og uten klær.

3. MUSIKK 
Når jeg løper eller trener er musikk noe av det viktigste for at jeg skal klare å holde ut iløpet av en treningsrunde. Suger musikken blir jeg umotivert og sliten! Finn det DU liker og kos deg!

4. TRENINGSTØY
Selvom det er litt overfladisk, så har faktisk treningstøy mye å si. Slik som med vanlige klær vil man selvfølgelig ha på seg noe som er komfortabelt, det gjelder også på trening! Fresh opp med flotte farger som får deg til å smile!



5. FINN INSPIRASJON I ANDRE

Om du er som meg, lar du andre inspirere og motivere deg. Selv følger jeg hundrevis av jenter på instagram som gir meg lyst til å trene enda litt hardere! Kanskje det høres rart ut? For meg er det helt naturlig. Dersom jeg ser en annen med en helt nydelig kropp motiverer det meg enormt! Om det gir deg den motsatte effekten, så hold deg langt unna og dropp sosiale medier. 

6. FÅ MED DEG EN GOD VENN - TRENINGSPARTNER
Utrolig mye koseligere enn å traske rundt alene, må jeg innrømme. Jeg er så heldig at jeg har vennninner og en fantastisk kjæreste som deler samme interesse som meg. Få med deg en som du motiverer og en som motiverer deg. Push hverandre og hjelp til! Dette er noe som har hjulpet meg igjennom veldig mange økter! 

7. TRENINGS-OPPLEGG
Før dro jeg på trening uten å vite hva jeg skulle gjøre. På denne måten ble treningen lite effektiv og motivasjonen ble sank iløpet av økten. Etter å ha fått et opplegg som forteller meg hva jeg skal trene og hvilke øvelser som skal gjøres, har det gjort at treningen har blitt mer morsom og spennende! JEG ELSKER å følge et opplegg - et opplegg som gir meg mulighet til å trene hvor mye jeg ønsker og trene hele kroppen<3 

Dagbøker kan også være lurt her. Skriv ned hvor mye du starter med og hvor mange repetisjoner du tar for hver gang og se hvor mye du øker med litt trening! 

8. DRA PÅ GRUPPETIMER
Om du ønsker noe annet enn å løfte vekter, er gruppetimer en utrolig fin erstattning! Det gjør det litt ekstra morsomt - og her kan du til og med skaffe nye bekjentskap og venner. 

9. UTETRENING
Jeg vet om fler som rett og slett hater mølla, fordi alt de tenker på er tiden. Bruk den vakre naturen til meditasjon og trening. Jogg i skog og mark! KOS DEG i det flotte været<3 




OG TIL SLUTT 

10. HA DET GØY OG VARIER TRENINGEN
 

PROUD

  • 14.03.2015 kl. 13:48

Mange av dere som leser bloggen min vet at jeg har brukt de tre siste ukene mine på intensiv trening og et strengt kosthold, med super planen til Ronny Skoglund "Feminin Fysikk". I dag var det veiing og takket være gode økter denne uken har jeg gått ned både i omkrets og på vekten. Selv om jeg ikke er så opptatt av dette, har jeg sett at kroppen min i det store og hele har forandret seg. Jeg er så utrolig glad for å ha tatt før og etter bilder - for uten det hadde jeg ikke sett hvor utrolig bra dette faktisk fungerer! 

Jeg vet at noen kommer til å syntes det er drøyt av meg å legge ut, men jeg ønsker å vise dere hvordan progresjonen er! Det må være lov å være stolt<3
Om dere ønsker å prøve det samme programmet som jeg driver med nå, så er det bare å ta kontakt med Ronny via mail: Ronny@fitnessolutions.no 

UNDER CONSTRUCTION

  • 03.03.2015 kl. 16:35

DETTE ER NOE AV DET SYKESTE JEG HAR VÆRT MED PÅ!

Jeg er allerede inn i uke 2 med opplegget "Feminin Fysikk" som Ronny Skoglund har laget. Jeg må si at jeg har aldri har sett så stor forandring på kroppen min på så kort tid! Det er noe av det sykeste jeg har vært bort i. På bare en uke har jeg forbrendt så utrolig mye. Hele 7 cm i omkrets og 3,4 kilo på badevekta! Det er godt å se at noe endelig fungerer og med litt struktur er jeg på god vei mot sommer-kroppen 2015 alle snakker om, hehe! 


Dette er et opplegg virkelig alle klarer. Med litt viljestyrke og en hel haug av motivasjon blir dette "så lett som en plett". 

NOE AV DET TØFFESTE

  • 24.02.2015 kl. 21:21

Det er helt sykt!! Jeg har virkelig ikke rukket å fortelle dere om noe av hva som skjer i livet mitt akkurat nå, men jeg kan garantere dere at det er utrolig spennende for min del. Jeg skal faktisk utfordre meg selv på et nivå jeg aldri har gjort før. Både mentalt og psykisk. 

Jeg er nemlig så heldig at jeg får lov til å teste ut super-programmet "Feminin fysikk" som er et treningsprogram lagt opp for vektreduksjon og figurforming. PT-mannen bak dette konseptet heter Ronny Skoglund. Han er eier og driver firmaet "FITNESS SOLUTION" som leverer tjenester innen personlig trening. Dere lurer kanskje på hva det innebærer?  I ti uker fra og med i går skal jeg følge en kostholdsplan samt treningsopplegg lagt opp for å få en strammere og mer muskuløs kropp! Alt foregår via nettet, så alle er hjertelig velkommen til å kjøpe det samme programmet som jeg nå skal følge. 



Det er allerede hundrevis av jenter over hele landet som følger nøyaktig dette konseptet! Til de som har fulgt dette til punkt og prikke, er faktisk gjennomsnittet en vektreduksjon på 9kg og en reduksjon på 54 cm i omkrets, PÅ KUN TI UKER! Kan vel si at det er beinhard trening sammen med en super streng kostholdsplan, men gud som jeg gleder meg til å fortsette og se resultatene! Jeg kommer selvsagt til å dele før og etter bilder med dere! 


Om du ønsker å lese mer om dette programmet, kan du sjekke ut facebook siden til Fitness solutions HER. Ikke nøl med å ta kontakt! Ronny er en super flink og profesjonell personlig trener som hjelper til om det er noen spørsmål! 

 

KOM I GANG MED TRENINGEN

  • 02.12.2014 kl. 19:33

Regner med det er flere som har satt opp trening på sine nyttårsforsetter for neste år? 
Jeg elsker å trene. Det har alltid vært en stor del av hverdagen min, uansett treningsmetode. I flere år danset jeg helt til jeg fikk en betennelse i benet som fort ble verre enn vondt, jeg klarte så vidt å gå. Jeg fikk dette fordi vi danset uten sko og det ble en stor belastning i løpet av alle de timene på dansegulvet. Etter jeg ble tvunget til å slutte, gikk jeg smålig opp i vekt. Jeg har aldri vært stor, men jeg hadde mer på kroppen enn noen gang tidligere. Så en dag bestemte jeg meg for å være med min super flinke mamma ut på en joggetur. Moren min har alltid vært utrolig flink til å trene og hun elsker å jogge, noe som har smittet over på meg. Etter den ene joggeturen ute i naturen var det no way back. Lenge jogget jeg kun i skogen, uten bruk av vekter, men for rundt tre år tilbake bestemte jeg meg for å melde meg inn på treningsstudio. 

MINE TIPS FOR Å KOMME I GANG
♦ Book en time med personlig trener 
- Om du aldri har vært på treningssenteret før og er ukjent med apparater, eller om du sliter med å få de resultatene du ønsker så er en PT utrolig god hjelp. Du får et skreddersydd opplegg som hjelper deg å oppnå det du ønsker. Ikke surr rundt, vær effektiv.

♦Kjøp nytt treningstøy
- Ja, tro meg! Det hjelper. Det å starte en sesong med nytt treningstøy er det beste jeg vet. Kjøp klær som sitter på den måten du ønsker at det skal sitte. Bruk litt tid til å finne tøy som ikke bare ser bra ut, men som har blitt testet av andre og fått god kritikk. God trening starter med gode sko og godt treningstøy! 

♦SKO 
- Invester i sko! Det er det viktgste redskapet du har. Dra til en ordentlig sportsbutikk. De har flinke fagfolk som hjelper akkuratt deg med å finne de rikige skoene til riktig bruk. Selv om en venn av deg har noen sko hun/han syntes er gode så trenger de ikke å være like gode på dine ben. Husk, alle er forskjellige. 

♦ Ta før og etter bilder
- På denne måten ser du resultater. De fleste glemmer hvordan man så ut uten dokumentasjon. 

♦ Slutt å se på vekta! 
- Den kan ødelegge så mye! Ikke bli opphengt i hvor mye du veier. 

♦ Drikk masse vann! 
- Vann, vann og mer vann.

♦HA DET GØY! KOS DEG
 


Jeg trener ikke bare fordi jeg ønsker å holde meg i form eller ønsker en kropp som jeg kan være fornøyd med, men den følelsen man får etter en treningsøkt og at man kan se resultater etter noen harde uker, det er uforklarlig. Trening ble min tid for selvpleie. Både psykisk og fysisk. 

 

 

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no