MINE RESULTATER – DINE SVAR

Okeeey, nu kjør vi! 

Dette er et innlegg jeg vet at veldig mange har ventet på. Jeg får stadig spørsmål om både det ene og det andre, så nå, en gang for alle skal jeg besvare alt av spørsmål om hvordan det var å gå på programmet Feminin Fysikk.

I 10 uker skal du dedikere deg til dette programmet som inneholder et treningsopplegg, enten du ønsker å trene tre ganger eller fem ganger i uken. Ved siden av treningsplanen får du også en kostholdsplan hvor det er lagt opp kcal inntak, carbs, fett og proteiner slik at man har oversikt. Dette programmet er ment for å være et opplegg hvor hver og en tar ansvar for egen trening.

“Hvorfor begynte jeg på Feminin fysikk?”

Jeg skal være helt ærlig å si at jeg aldri har følt meg spesielt tjukk. Jeg har alltid vært veldig glad i å trene og har vel egentlig alltid trent, problemet var kostholdet. Jeg vet ikke om dere har merket det, men da jeg gikk inn i et forhold og alt føltes trygt, kom kjærlighetskiloene. I en periode veide jeg 64 kg og nei, det er ikke mye, men jeg hadde “forfalt” og godismagen ble ikke akkuratt mindre. 

I den perioden følte jeg meg stygg. Rett og slett helt jævlig. Jeg hadde latt meg selv forfalle og det var noe jeg ønsket å gjøre med. Pluss, jeg ønsket en utfordring jeg visste kom til å bli tøff, men som viste resultater både psykisk og fysisk. 

Som dere vet, var dette en utfordring av Ronny Skoglund hvor han ønsket at jeg, som ikke var overvektig, skulle vise at man kunne få gode resultater ved å følge planen 100%. Det var enkelt for meg å følge den, fordi jeg hadde ukelig oppdateringer med bilder, vekt og mål som skulle sendes til Ronny. 

ETTER 3 UKER – 

“Hvordan er kostholdsplanen?”

Jeg har ikke lov til å uttalle meg om hva slags mat dere hadde blitt nødt til å spise, men det jeg kan si er at det er fem måltider om dagen og ca 1200 kcal i starten. Fordi man skal ned i fettprosent, blir altså kcal inntaket lavere, uke til uke. Det er ikke super god mat, men om man vil får man det til! 

“Hvor mange ganger må man trene?”

Det som er så fint med med “Feminin fysikk” er at man velger selv hvor mange dager i uken man ønsker å trene og fremdeles får trent hele kroppen. Minimum er tre dager i uken med styrke og helst cardio. Selv, trente jeg fem dager i uken + cardio, noen dager hadde jeg også 30 minutter morgen cardio før frokost og styrke etter noen måltider. Jeg hadde mye tid siden jeg hverken gikk på skole eller hadde noe jobb. 

“Hvor mye koster det?”

Programmet i seg selv koster 2500,- kroner hvor både kostholdsplanen og treningsopplegget er inkludert. Ved siden av må man kjøpe proteinpulver og mat. Om man er heldig å bor i nærheten av Sverige, er ikke maten i seg selv så veldig dyr! Koster uansett ikke all verdens penger, men man skal spise ganske mye kjøtt, noe som fort kan koste mye. I tillegg til dette, tok jeg både pre-work out eller ripped hardcore og xtend som er aminosyrer. Dette er jo selvsagt frivillig. 

“Hvordan var resultatene?”

Jeg startet på vekta med 63 kilo, men gikk ned hele 7 kilo og 52,5 cm mindre omkrets på kroppen! Jeg følte meg mer sunn, mer ren og kroppen min ble helt anneledes. Jeg ble mer muskeløs og strammere! 


 

Det er hardt. Det er faktisk bein hardt, men man ser også store resultater. Det fungerte for meg og det kommer til å fungere for deg! Om du ønsker et slikt opplegg, kan du sende Ronny en mail; [email protected]

 

 

15 kommentarer
    1. Kjempebra at det har funket for deg, og du har fått gode resultater ut i fra det jeg kan se! 🙂 Personlig synes jeg 1200 kcal høres helt vanvittig lite ut, og spesielt om man skal trene styrke tre-fem ganger i uka og i tillegg ha cardio! Det høres ut som en ekstrem diett, og når maten i tillegg ikke er god (nok) høres dette ut som noe som funker i en periode. En quick fix. Jeg vet at man helt fint kan spise mye mer mat, og GOD mat, bygge mer muskler og samtidig gå ned i fettprosent vet å ligge på et høyere kcal-inntak. Curves workout er et supert eksempel på det. Men for all del, vi er forskjellige. Jeg hadde aldri klart meg med så lite mat, så fremst jeg ikke skulle stille i en konkurranse. Men nå vil jo jeg ha litt muskler på kroppen da. Dette var ikke ment som kritikk av deg altså, jeg synes du har vært flink, bare ville si min mening. 🙂 Men igjen, det som funker for en, trenger ikke funke for andre. 🙂

    2. Veldig flink du er 🙂 interessant innlegg! Selv går jeg på lavkarbo og er veldig fornøyd med det, i kombi med trening:) men herlig å høre st det funker og det er spennende å se resultater:) flott blogg ! Ha en super ettermiddag:)

    3. Kristin Antiveros: greia er at det er et program som skal redusere fettprosent, samt forme og bygge. Man kan fine leve på 1200 kcal dersom man skal ned i vekt 🙂 samtidig som man bygger masse muskler! Det funker for alle dersom man følger programmet og har motivasjonen 🙂 det som er så bra!

    4. Bra jobba!! Men det der er vell ikke din kropp på bilde ? For på bildene på bloggen din så ser du ut som du alltid har sett ut som sluttresultatet

    5. Hei! Det er veldig flott å høre at du tok grep om livsstilen din for å få en sunnere kropp og en lykkeligere deg! Men jeg må bare få uttale meg om hvor mye denne “planen” strider imot hva som er absolutt best fremgangsmåte når det kommer til trening og kosthold, spesielt om man vil ha ordentlige og langvarige resultater. Jeg elsker trening og kosthold og det har jeg alltid gjort, jeg jobber med en PT som i tillegg har gitt meg enda mer kunnskap rundt dette enn jeg hadde fra før. Og det du beskriver i den planen er absolutt feil iforhold til helse. 1200 kcal er ALTFOR lite. Å stramme opp en dvasken/lubben kropp som ikke er overvektig vil si å legge hovedvekten på styrke og å bygge muskler. Mer muskler = høyere forbrenning = mindre fett = en tynnere deg. Og såklart litt cardio. For å få muskler må man spise tilstrekkelig, ikke gå på sultedietter. Og å anbefale et så dyrt program som bare er tull og fanteri syns jeg dessverre er veeldig uansvarlig.

    6. 1200 kalorier er ikke nok til å klare å bygge muskler etter hva jeg kan og vet. Men alt er vel mulig. I løpet av en dag forbrenner jeg bort det med kun det jeg går, og da hadde jeg jo bare blitt kjempetynn. Jeg gikk på diett hvor jeg spiste mellom 2000-2200 kalorier dagen og jeg gikk fortsatt ned, men samtidig klarte jeg å bygge fordi det var nok mat. En vanlig kvinne trenger jo rundt 2000 kalorier. Så i mine øyne er det alt for lite mat, og jeg er redd for at dersom jeg skulle gått på denne dietten så hadde jeg blitt utslitt fordi kroppen ikke hadde fått nok mat :p men det ser ut til å ha funket, da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg